ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Saturday, December 22, 2012

PUISI : CERITA DARI SEBUAH MIMPI


CERITA DARI SEBUAH MIMPI

by Nur Za on Thursday, March 24, 2011 at 1:00pm

Cerita dari sebuah mimpi...
Persis dongengan realiti
Yang merentasi dunia fantasi
Walau hanya sekadar ilusi
Namun membekas di hati

Tinggalkan mimpi-mimpi itu...
Biarkan saja ia berlalu
Melenyapkan buih-buih kepedihan
Dari terus menganyam duka
Menyimpul lara setiap waktu

Hentikan tangismu...
Lontarkan semua derita
Usirlah pahitnya sengsara
Jangan lagi kau bersedih
Membuang bahagia yang bertandang

Ucapkanlah selamat tinggal...
Pada mimpi-mimpi yang melukakan
Senyumlah kembali
Menatap hari-hari yang baru
Penuh keceriaan
Penuh keindahan.


Nukilan
-Nurza-
24 mac 2011.
12.30pm

Herawati Tajudin : cumil nye....nur pandai awakni ye,tak kala same yang lain tu....cakap macemtu pun elok buat kite prempuan yang penuh duke dan posision tradision yang membelengukan kite iye ta'......berpulang kita semate nak buat....i ye ke.....?

Nur Za :
‎Kak Hera....saya suka2 saja kak, tulis semua ni....saya tak pandai pun kak sebenarnya....semua ni sekadar ilham2 spontan yang datang dalam pemikiran jer yang terus saya tulis....Iya lah kak...hidup ini tak lepas dari duka lara kan, saya suka menghayati watak kawan2 dan meletakkan diri saya di tempat mereka. Itu yang saya tulis puisi2 macam ni bagi motivasi sikit pada diri sendiri juga kak hera...terima kasih kak hera sudi baca...sememangnya kalau kita terus hidup dalam kedukaan yang berpanjangan kita tak mampu buat apa2 kak dan merugikan diri sendiri kan....bahagia tu kita yang perlu cari bukan menanti dan mengharap serta cepat putus asa bila rasa kecewa...betul tak kak Hera?

Herawati Tajudin : absolutly.......buatlah,mane yang awak rase dapat buat tu,ta' hirau pendapat orangpun asal mulekan hal beradap....kakak sukekan pr pandai seperti awakni....Insha Allah

Nur Za ‎: Terima kasih kak Hera beri saya semangat dan perangsang....Doa dan sokongan kak Hera tu dah buat saya cukup gembira dan amat menghargainya....InsyaAllah, nasihat kak Hera akan saya ingat selalu..betul tu kak Hera...jangan hiraukan apa orang nak kata pun, yang penting kita tak kacau orang dan tak ganggu orang pun cukuplah kan....yang pasti saya menulis sekadar untuk menghiburkan hati sendiri aje....tak lebih dari itu...

Noriah Din Daily : Nur Za, very nice, love it

Nur Za ‎: Sis Ndd.....Thanks a lot.......curahan idea spontan jer kak....terima kasih akak sudi baca...

Noriah Din Daily : Thanks for sharing, it is relaxing for the mind.


******************************************************************************



♥♥ Kiranya nanti aku tersenyum kerana melahirkan rasa bahagiaku, pastinya nanti senyumku itu mampu membuatkan insan lain rasa gembira dan ceria melihatnya. Kiranya nanti aku menangis kerana menyesali kesilapan-kesilapan yang telah aku lakukan, pastinya nanti lebih ramai lagi insan lain yg menangis kerana terkilan dengan sikapku...dari itu pesanku kepada diri...jagalah sikap, hiasi peribadi! semoga nanti ku tak akan jadi insan yang merugi...♥♥

-Nurza-

No comments: