ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Saturday, December 22, 2012

PUISI SPONTAN : AKU




Aku cuma anak desa
Punya hati
Punya jiwa
Punya rasa

Namun....
Aku takpunya kuasa
Untuk menjadi seperti mereka
Yang terlalu hebat berkuasa
Mendabik dada
Berbuat sesukanya

Aku...
Hanya insan biasa
Tiada pernah terlepas
Dari sebarang kesilapan
Kesalahan dan dosa
Kerana hakikatnya
Aku adalah hamba-Nya
Terlalu lemah terlalu dhaif

Justeru...
Aku tetap berjuang untuk menjadi kuat
Takakan kutewas dengan dugaan
Biar pun pahit dan perit
Akan tetap kuhadapi jua

Ingin kujadi seperti Bilal bin Rabah
Tetap imannya
Teguh pendirian
Kuat pegangannya

Pintaku pada Ilahi!
Ampunkan segala dosa
Berkatilah hidupku
Dunia dan akhirat
Aamiin...

Nukilan,
-Nurza-
12062012.
— at Dari kamar rasa...teratak jiwaku.

No comments: