ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Sunday, January 20, 2013

CETUSAN RASA




"...Ketika hati sudah letih untuk memikirkan dirimu...
Aku terfikir untuk terus berhenti dari memikirkannya lagi...

Ketika aku cuba untuk menyembunyikan segala tangisanku
di sebalik hati yang telah kau goresi...
Aku lihat kau tersenyum puas kerana berjaya menghancur lumatkan jiwaku...

Seandainya ini yang bernama takdir untuk seorang aku...
Apalagi yang harus aku katakan selain daripada pasrah dengan ujian-Nya...

Engkau yang bernama lelaki...mengapa sukar untuk difahami...???
Aku yang bergelar wanita...kenapa langsung tidak pernah engkau hargai...???

Ketabahanku terkadang goyah mempertahankan dirimu...
Kesabaranku terkadang lebur menyabari sikapmu...

Tuhan...beri aku segala kekuatan untuk terus bertahan...
Teguhkan pohon imanku walau hati sering disakiti..."

Prolog hampa dari secebis rasa...

Spontan dariku,
-Nurza-
27 Julai 2012 03:53PM.

No comments: