ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, January 8, 2013

PUISI : DI TIRAI HARAP



Ya Allah, Ya Rahman!

Berilah aku secebis kekuatan

Untuk terus bertahan

Dengan ujian dan cubaan

Agar aku tidak kelelahan

Menghadapi tiap cabaran

Menyusuri relung-relung perjuangan

Pahit getir dugaan menguji keimanan

Mencabar kesabaran

Menggugat ketabahan

Menagih sepadang keredhaan



Ya Allah, Ya Rahiim!

Sesungguhnya ada ketika aku lemah

Justeru...

Jadikanlah aku insan yang kuat dan tabah

Cekalkanlah hatiku

Berpaut pada tali-Mu

Agar aku tidak tewas dan rebah

Tersungkur dengan tipu helah duniawi

Oleh desakan nafsu-nafsi

Yang bisa merosakkan hati

Menghakis sifat-sifat terpuji

Sebagai pakaian diri



Ya Allah, Ya Rabbul Izzati!

Lindungilah hamba-Mu ini

Dari panahan mata-mata syaitan laknatullah

Agar aku bisa menjadi hamba-Mu yang mukminah

Diselamatkan dari bakaran api neraka-Mu

Yang panas membahang tak tertanggung

Ampunilah aku!

Wahai Tuhan yang Maha Pengasih.



-Nurza-

06 Ogos 2012
02:57am.

No comments: