ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, February 26, 2013

PUISI SPONTAN : BUAT YANG TERSAYANG


Kupotretkan dirimu
Seindah rindu dibingkai kalbu
Agar engkau tahu
Betapa kumenghargaimu tiap waktu
Dalam tulus suci doaku
Biarpun engkau tidak pernah tahu
Cintaku cuma untukmu

Walaupun kausering menyakitkan hatiku
Dengan tingkah dan sikapmu
Namun aku sabar selalu
Kerana aku tahu
Kauterlalu menyayangi diriku
Meski kaujarang sekali mengucapkan "I luv U"
Bagiku itu haya sebuah kata-kata
Sebagai penyedap rasa untukku

Sedangkan perbuatanmu jelas membuktikan
Kauterlalu amat menyayangi diriku
Dengan sepenuh harap di hatimu
Agar aku mengerti dan memahami

Bahawa hanya diriku bertakhta di hatimu
Kausanggup mencampakkan seluruh egomu ke tepi
Setelah kautahu
Aku benci LELAKI EGO!


Terima kasih sayang!
Kepadamu aku akan tetap setia
Sehingga usia sampai ke penghujungnya.

Karatz-karatz jiwang,
Sentuhan rasa bisikan hati..

-Nurza-
02 April 2012
01:18pm.

No comments: