ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Saturday, March 23, 2013

CORAT-CORET LUAHAN HATI DIHENING PAGI


Bismillahirrahmanirrahiim...
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang!
Assalamualaikum...selamat pagi dan salam tahajjud buat semua kekawan dan pengunjung yang sudah terjaga dari lena...ayuh kita manfaatkan waktu yang ada untuk sama-sama menyediakan bekalan kita sebelum berangkat pulang ke sana, dalam jangka waktu yang tidak dapat ditentukan sama ada esok, lusa atau bila-bila masa sahaja kita akan dijemput pulang oleh-Nya.

Ya Allah Ya Tuhanku...
Dipagi yang syahdu ini...aku bermohon kepadamu...kau ampunilah dosa-dosaku, dosa suamiku, dosa kedua ibu bapaku, dosa guru-guruku, serta dosa sekelian muslimin dan muslimat seluruhnya. Berilah kesembuhan kepada hamba-hamba-Mu yang sedang diuji dengan kesakitan dan penderitaan. Jika kami berdosa kepada-Mu, lalai mentaati perintah dan suruhan-Mu, leka dengan kehidupan duniawi yang merugi, goyah dengan hasutan iblis dan syaitan, kau ampunilah dosa-dosa kami Ya Allah! Kami lemah, kami hina, kami dhaif maka berikanlah kami taufik dan hidayah-Mu. Bimbinglah kami! tunjukilah kami jalan yang benar dan lurus. Jauhkan kami daripada segala maksiat dan fitnah, noda dan dosa.

Ya Allah!
Sampaikanlah selawat dan salamku ke atas junjungan mulia kami iaitu nabi Muhammad s.a.w. Kurniakanlah baginda makam yang tertinggi dan terpuji. Ketemukanlah kami di syurga-Mu kelak Ya Allah! Jadikanlah aku ummatnya yang sentiasa mengikut sunnah-Nya. Hamba-Mu yang sentiasa berdampingan dengan al-Quran kalam-Mu. Sesungguhnya, hanya kaulah Yang Maha Tahu setiap apa yang terdetik di hati hamba-hamba-Mu Ya Allah, maka luruskanlah niatku, sucikanlah hatiku dan jauhkanlah aku dari sifat-sifat tercela yang merosakkan segala amal ibadahku kepada-Mu. Peliharalah lidahku dari lancang menuturkan kata-kata yang tidak elok, menyakiti hati sesama insan, dengki khianat terhadap kurniaan-Mu kepada insan lain, simpangkanlah aku dari melakukan perkara-perkara keji dan hina, kerana sesungguhnya, aku malu untuk menjadi hamba-Mu yang sedemikian rupa. Berilah aku kekuatan dan kesabaran yang tinggi dalam menghadapi segala ujian dan dugaan dari-Mu Ya Rob! peliharalah jua jari jemariku daripada menuliskan perkataan-perkataan yang tidak elok, agar tidak mengguris rasa di hati sesiapa pun, di mana kelak akan kaupersoalkan segalanya.


Ya Allah!
Hanya pada-Mu aku berserah dan meminta...berilah buku catatan amalanku di sebelah tangan kananku Ya Allah! jangan kau datangkan ia di sebelah kiriku! dan andai hari ini hari terakhir kehidupanku di dunia ini, maka jadikanlah hari ini hari yang paling terbaik untukku. Akhirilah sisa nafas hayatku dengan kalimah suci-Mu agar lidahku basah dengan zikrullah dan doa kepada-Mu. Kanku pesan kepada calun mayatku setiap waktu, ucapkanlah "Laa ila ha illallah...Muhammadur Rasulullah.." semoga nanti kalimah ini bisa menyelamatkan diriku dari cengkaman api neraka-Mu...aamiin...


-Nurza-
23 Mac 2013  04:45am.



No comments: