ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Wednesday, April 10, 2013

PUISI : MONOLOG HATI BUAT INSAN MISTERI


Harga diriku...
Bukanlah boleh dinilai dengan wang yang ingin kausogokkan
Meskipun kauhebat dan punya segala
Namun...
Itu takbermakna kauboleh membeli hatiku dengan mudah
Aku tidak hairan dengan apa yang kaumiliki
Tapi aku hairan...
Mengapa kautidak punya hati?
Mengapa kautidak mengerti?


Bagiku...
Harga sekeping hati adalah kejujuran dan keikhlasan
Bukan kebendaan dan wang yang ditawarkan
Maafkan aku!
Atas rasa yang amat terluka


Biarlah aku pergi menjauh diri
Agar kauakan mengerti
Bahawa aku masih punya maruah diri
Wang bukanlah segala untukku
Walaupun hidup memerlukan wang
Aku bukanlah pemburu bayang
Dalam permainan nafsu yang pincang.

Nukilan...
-CT Nurza-
10 April 2013
05:47am.

No comments: