ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Thursday, June 27, 2013

ERTI SEBUAH KEGAGALAN!!


                                      Bismillahirrahmanirrahiim...


       Kegagalan itu menyedarkan aku, betapa tidak semua usaha kita akan membuahkan kejayaan. Walaupun telah jerih dan penat bersusah payah berusaha melakukan yang terbaik. NAMUN, jika tiada keizinan dari-NYA, segala usaha tetap tidak akan menjadi. Itulah DUGAAN... Tetapi aku yakin, setiap ujian-NYA pasti AKAN memberikan 1001 hikmah kepada diri, andai kita mampu menerimanya dengan tabah, sabar dan redha, biarpun hakikatnya hati teramat kecewa dan hampa.
 
      Kini baru aku sedari, jalan denai yang dulunya pernah ditutup untuk kurentasi, rupanya kini menjadi Highway yang paling indah untuk aku lalui dengan mudah dan selamat.

 
      Terima kasih Ilahi, lantaran memberi kembali sesuatu yang lebih baik untuk diriku, bagi merawat hati yang pernah kecewa suatu ketika dahulu. Sesungguh-Nya nikmat-Mu tidak terhitung banyaknya, andai aku sedar dan bersyukur setiap waktu.

       Nafas yang kau anugerahi kini, adalah nafas baru yang membuatkan aku mampu berlari lebih laju dan pantas, tanpa halangan lagi seperti satu waktu dahulu..Terima kasih! Terima kasih! Terima kasih!...syukur, Alhamdulillah!


       Dengan izin-Mu, kini permudahkanlah segala-galanya untukku, agar aku dapat terus melangkah jauh ke hadapan dalam mengejar dan menggapai kembali bintangku yang pernah hilang dan sirna suatu masa dahulu.


       Sesungguh-Nya, hanya kepada-Mu aku bermohon, kerana Kau-lah yang Maha Berkuasa dari segala Yang Berkuasa...Hasbunall
ah huwanik'mal wakil...aamiin...Insya-Allah!
 
-CT Nurza-
 19 Jun 2013
12:50tgh.


*Kredit khas buat grafik hiasan penemuan Atok googleku sayang!...:)

No comments: