ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Sunday, June 2, 2013

HAIKU (10) : AKU DAN MENGKUDU



Buah mengkudu
Mengimbau kenanganku
Di masa lalu

The Mines Wonderland
Ceritaku bermula
Penuh jenaka

Aku berjalan
Dari kiosk ke kiosk
Lalu berhenti

Seorang gadis
Datang menghampiriku
Menyapa ramah

Aku menoleh
Sebotol jus mengkudu
Ada di tangan

Di atas meja
Buah kemas tersusun
Cantik menghijau

Kuminta izin
Untuk pegang dan lihat
Lantas kuambil

Kusimpan ia
Di dalam tas tanganku
Dengan ceria

Perjalananku
Dari Kay El ke Klang
Tiba terganggu

Tekak meloya
Bau busuk menusuk
Oh mengkuduku

Sampai di rumah
Kubuka tas tanganku
Mengkudu lembik

Aku menyesal
Kerana buah itu
Rosak punah tas tangan

Akhirnya aku
Buang saja tas tangan
Lantaran busuk

Kini mengkudu
Tidak lagi kusentuh
Semenjak itu

Hehehehe...
Mengkudu oh mengkudu
Aku phobia!

-CT Nurza-
02 Jun 2013
03:20pg.


*Sumber gambar : Hasil carian atok google...:)

No comments: