ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Sunday, June 30, 2013

NTAH APA-APA NTAH????


       
Haish, peningnya kepala pepagi ni bila otak tepu dan beku sesaja. Bos suruh tulis artikel, siapkan segmen-segmen khas untuk isu terbaru bagi majalah baru yang bakal terbit tak lama lagi, tapi aku kat sini duk layan jiwa bersyair berpuisi bagai...ntah apa-apa ntah....hehehe....maafkan saya bos...!! tak tahulah kenapa kali ini mood saya ala-ala hilang ghaib aje. Laptop nih pulak asyik duk meragam buat hal. Tak taulah kenapa, kebelakangan ni laptopku asyik sakit sana, sakit sini je sampai masuk wad semalaman, tapi setelah dirawat oleh Doktor pakar pun, dia masih duk kena stroke tiba-tiba...ni semualah jadi punca kepeninganku...uhuhuhu...

       Pantanglah tu bila tengok purse kita cam berisi jer sikit, laptop pun mulalah nak mintak tukar baju baru, kasut baru semua...uishhhh...sakit betul jiwa...kita baru jer plan nak buat kebajikan sikit, tapi awal-awal lagi laptop dah mintak derma dulu untuk kebajikan dia...mak aihh...tak leh blah punya laptop nih...nak suruh say gud bye la tu kat dia gamaknya tak lama lagi...kannnn???...tak pelah jika itu yang dimahukannya...tapi jasamu akan tetap dikenang kerana terlalu banyak mencurah bakti sejak berada di sisiku...Terima kasih laptopku sayang!!

       Harap-harap, hari ni ilhamku meluncur laju bagaikan titisan hujan yang sedang turun dengan lebatnya ketika ini...syukur, alhamdullah! hujan lebat ini membawa rahmat kerana ia merupakan di antara waktu-waktu paling mustajab untuk berdoa...semoga Allah, memakbulkan doaku...kepada kekawan yang dah terjaga dari tidur tu....jom kita luangkan waktu untuk betahajjud dan berdoa kepada-Nya jap. Saya pun dah tidur awal tadi, jadi terlanjur dah  tak boleh nak pejam mata ni, mohlah kita bentang-bentang sejadah sama untuk sujud seketika, sebagai  tanda syukur di atas segala Rahmat dan nikmatnya untuk kita...moh kekawan mohh!...hehehe....

       Jumpa lagi...salam tahajjud!...:)

No comments: