ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Saturday, July 27, 2013

ILHAMKU : PUISI HATIKU



Di sini...
Aku bahagia meniti waktu sendirian
Tanpa teman yang melukakan
Tanpa teman yang mengecewakan

Biar aku terus begini
Bersendiri membuka ruang fikir
Bersendiri melagukan irama hati
Biar pedih dan luka
Namun tetap bahagia
Kerana kumasih ada DIA
Yang lebih mengasihi
Lebih mengetahui
Tentang apa yang terlukis
Di kanvas hatiku

Aku tidak keseorangan
Lantaran di kanan dan kiri ku
Ada Malaikat peneman setia
Yang mencatatkan amal baik dan burukku
Aku ditemani setiap waktu
Tanpa lalai dan leka
Walau zahirnya
Tiada wajah yang terpandang
Namun hati kecil bisa merasai
Hadirnya menyentuh rasa
Menjagaku setiap detik
Tanpa jemu dan bosan

Semoga
Diriku tidak lagi kesunyian
Lantaran jiwaku terisi dengan inayahNya
Damai membelai qalbu
Tenang diulit istighfar
Dengan zikrullah penyejuk jiwa
Menjadi peneman setia
Kala hati diasak duka

Pintaku pada diri
Janganlah kecundang wahai hati
Oleh bisikan durjana iblis dan syaitan
Yang ingin menggoncang pohon-pohon imanku

Terima kasih Ya Robb!
Engkaulah penjagaku siang dan malam
Titipkanlah aku cinta Agung Mu.

-CT Nurza 2011-

*Dipublishkan semula sejak sekian lama tersimpan di dalam draft.

No comments: