ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, July 16, 2013

PUISI : BILA AKU


by Nur Za on Tuesday, February 8, 2011 at 6:32am

Bila aku sedang berduka
Hadiahkanlah aku sepotong nasihat

Bila aku bersimpuh di hadapanmu
Hadiahkanlah aku setulus kasih

Bila aku setia di sampingmu
Hadiahkanlah aku sekelumit kebahagiaan

Bila aku berpaling sejenak di belakangmu
Hadiahkanlah aku semangkuk kesetiaan

Bila aku sirna dari pandangan
Hadiahkanlah aku sepadang kejujuran

Bila aku masih tetap di sisi
Hadiahkanlah aku sebuah keihlasan

Dan...
Bila aku memejamkan mata buat selamanya
Tiada hadiah yang paling bernilai untukku pinta darimu
Doakanlah aku
Hadiahkanlah aku
Walau sepotong al-Fatihah cuma
Sebagai teman setia
Untuk diriku di alam sana

Salam semurni kasih 
Hanya untukmu.

Nukilan spontan,
-Nur Za-
08 Feb 2011
06.23am.

No comments: