ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, August 27, 2013

DARI HATI AKU BERBICARA



"...Kadangkala...kita tidak perlulah menghamburkan kata-kata kesat yang melukakan hati sesama insan untuk menunjukkan kemarahan dan rasa geram hanya kerana perkara yang kecil, sebagai tanda kita protes dan membuktikan kita seorang yang hebat dan punya segala. Aku tidak hairan dengan kekayaan dan keberadaanmu, jika itulah yang membuatkan kau semakin ego dan angkuh. Aku cuma hairan kenapa insan sepertimu akhlaknya tidak seindah rupa yang dibangga??? Lidah dan tutur kata tidak langsung terjaga! Bagiku, jika anda seorang yang bijak dan berakal, percakapan anda juga tentu sangat berhemah, bukan semakin mempamerkan kebodohan dan kedangkalan diri yang terlalu emosi mengikut kata hati tanpa menggunakan otak untuk berfikir sebelum berkata. Aku sedar aku bukan sesiapa!!! Mengenalimu hanya kerana urusan penting yang tidak lebih dari itu. Namun, semakin aku mengenali sikap dan peribadimu semakin aku ingin pergi menjauhi. Terima kasih kerana mengenalimu membuatkan aku sentiasa berfikir bahawa dirimu tidak ubah seperti sesumpah yang sering bertukar warna setiap waktu dan terlalu hipokrit adanya...penghinaanmu amat aku hargai! terima kasih dan terima kasihhh...!"

Walaupun aku lembut tetapi tidak semestinya aku lemah, ketegasan tetap ada! bak kata pepatah, berani kerana benar, takut kerana salah!

-CT Nurza-
27 Ogos 2013

04:23 
(Menangis di dalam hati, lebih baik daripada mencaci-maki mempamerkan kebodohan diri)

*Kredit untuk grafik hiasan google.com.

No comments: