ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Thursday, October 24, 2013

MALAM SEMANTAN BERBUNGA II - FOTO SEKITAR MAJLIS










Alhamdulillah...
Syukur sampai juga hasrat saya nak menyaksikan program sastera yang sebegini. Walaupun lewat sampai dan jenuh nak cari tempat ni malam tadi, disebabkan bertukar tempat kerana dimaklumkan hujan lebat maka atas sebab minat yang mendalam saya cari juga sampai dapat bak kata pepatah "malu bertanya sesat jalan" tapi saya bab-bab bertanya ni memang tak malu walaupun saya dikenali oleh rakan-rakan terdekat sebagai pokok semalu...hihihi...malu saya bertempat bukan malu membuta...

Hemmm, seronok jugalah saya dapat tengok juara syair bersyair, monodrama, pengkisahan sejarah dan mendengar lagu-lagu rakyat yang didendangkan oleh abang Roslan Madun dan Dato' Ariffin Said walaupun dah hampir jam 12.00 tgh malam saya terpaksa bergegas balik ke Jerantut malam tadi, tapi saya puas hati dengan program yang diadakan...sangat bermanfaat bagi insan yang cetek ilmu seperti saya ini. Moga-moga pengisian program-program sebegini dapat menarik minat adik-adik remaja, para belia dan beliawanis untuk menyertainya kerana saya sendiri pun dah "beliawangka" tapi masih dahagakan ilmu dan tak jemu-jemu untuk terus belajar, melihat dan menghayati sesuatu yang boleh memberikan pengisian untuk jiwa saya dalam memperbaiki kekurangan dan kelemahan diri sendiri.

Harap-harap adik-adik remaja atau belia-beliawanis yang berkelapangan tu join-joinlah program sebegini pada masa-masa akan datang ya, tak rugi pun...dari buang masa tak tentu arah tu lebih baik gunakan waktu yang ada sebaiknya untuk lengkapkan diri...


"Kitalah yang menjadikan diri kita insan atau sebaliknya, jangan sekadar menjadi manusia kerana manusia bukan semuanya mampu menjadi seorang insan."

Sekadar perkongsian dari hati,
-CT Nurza-
24 Oktober 2013

11:46pg.

No comments: