ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, October 22, 2013

PUISI : SIAPAKAH AKU DI HATIMU?


Siapakah aku di hatimu?
Disapa bak semilir yang berlalu sepi
Seumpama teratak usang yang terbiar kosong
Sekadar menjadi singgahan sementara
Tika sang musafir tumpang berteduh melepaskan lelah

Siapakah aku di hatimu?
Wujudnya bagaikan sebuah Pulau yang terpinggir
Tiada siapa yang mengunjungi
Tiada siapa yang menemani
Selain deruan ombak
Yang sesekali memecah sunyi
Disulami mersiknya
Suara dedaun yang berlagu

Siapakah aku di hatimu?
Terabai persis kanvas yang menanti
Lakaran warna-warna indah
Namun hingga kini
Tiada jawapan yang bisa kutemukan

Siapakah aku di hatimu????

Nukilan spontan,
-CT Nurza-
2011.

*Note : Telah pun diterbitkan di Radio Malaysia Klasik Nasional segmen "Senandung Pagi" bersama DJ A.Razak Ismail tahun 2011. Terima kasih abang Razak yang selalu memberikan galakkan, sokongan, perangsang dan peluang untuk saya berkarya dalam segmen-segmen khas abang Razak setiapkali berkonti suatu ketika dahulu. Budi baik abang Razak & kak Siti tetap saya hargai dan ingati selalu. Insya-Allah!

*Kredit untuk Grafik hiasan Pic Kawanimut.com.

No comments: