ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Thursday, November 14, 2013

CUTI-CUTI MALAYSIA : KUCHING, SARAWAK


Foto 1 : Inilah Sungai Sarawak yang dalam lagu tu....hehehe...


Foto 2 : Yang ini pulak Sungai Rajang, sungai yang terpanjang di Malaysia tapi terletak di Sarawak...cantik kan? dihiasi Gunung Santubong.


Foto 3 : Signboard ke Pantai Damai...hemm, memang mendamaikan bila pegi ke sini...:)


Foto 4 : Gunung Santubung yang menyerupai jenazah yang terbujur kaku (Gambar ini cuma diambil dari kepala dan paras dada sahaja. tak muat space nak snap penuh)....hehehe...cuba tengok betul2 bentuknya...dahi, mata, hidung, mulut, halkum dan leher kan???...masa duduk menghayati bentuk Gunung Sentubong nih kat depan mata terasa seram lah jugak bila tengok macam jenazah di kiyamkan...uhuhu..insaf rasa diri...


Foto 5 : Perasan tak kat celah bumbung bangunan tengah2 tu...ha yang ni pulak seketul awan berbentuk seorang tua memakai serban seolah2 sedang duduk berzikir mengadap ke arah kiblat. Subhanallah! sungguh menakjubkan ciptaan Ilahi. Teruja kami semua melihatnya tau...apa yang dilihat sepanjang berada di Bumi Kenyalang selama 6 hari benar-benar meninggalkan kenangan terindah pada diri...sangat terkesan di hati ini.


Foto 6 : Pemandangan indah sewaktu menuju ke Gunung Santubong.


Foto 7 : Pemandangan di Pantai Damai Beach Resort...damai sangat-sangat kat sini walupun cuaca panas terik.


Foto 8 : Haaa...yang ni siput yang saya jumpa waktu main air kat Pantai Damai waktu duk buat senaman kaki dalam pasir...hehehe...besar dan cunlah jugak siput nih...hidup lagi siputnya waktu saya ambil tu...jernih sangat air dalam gambar ni...:)

Okay...ni jer gambar yang sempat saya kongsikan untuk tatapan anda semua yang setia mengunjungi blog saya walaupun seminggu saya tinggalkan blog ini kerana sibuk berjalan melihat keindahan negeri orang...hehee...terima kasih semua! ada masa nanti saya akan coretkan pengalaman indah sewaktu berada di Sarawak...Insya-Allah!


-CT Nurza-
14 Nov 2013

03:10pg.

No comments: