ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Friday, February 21, 2014

MOTIVASI BUAT DIRI


Assalamualaikum wbkth!
Selamat pagi semua. Apa khabar? doa dan harapan saya semoga teman-teman blogger dan rakan-rakan pengunjung setia blog NKN ini beroleh kesihatan yang baik dan sentiasa dalam perlindungan Allah SWT selalu hendaknya...aamiin...

Mohon maaf kerana agak lama tak menceceh macam dulu-dulu kat blog ni, bukan apa sibuk sedikit dengan rutin hidup seharian di samping agak sibuk nak menyertai macam-macam pertandingan mengarang yang sedang diadakan sekarang ini kan? meyertai sekadar hobi dan minat sahaja sejak daripada awal penglibatan saya berjinak-jinak dengan dunia penulisan ini lagi. Bermula sejak dari tahun 1990-an sehinggalah ke saat ini masih tak jemu-jemu mencabar diri saya untuk menguji keupayaan diri sendiri. Hanya itu sebenarnya...menang atau kalah, itu soal lain bagi saya. Yang penting sentiasa semangat untuk mencuba.

Bak kat pepatah, kalau tidak dipecahkan ruyung, manakan pula nak dapat sagunya...kan..kan..kan???..jadinya,  kita kena berani bersaing secara sihat untuk cipta kejayaan buat diri sendiri...kalau direzekikan untuk berjaya, syukur alhamdulillah, jika sebaliknya jangan cepat mengganggap diri lemah dan tak mampu buat. Semua itu tetap ada hikmahnya untuk kita, kerana pintu kejayaan sentiasa terbuka luas seandainya kita terus mencuba, berani, yakin dan sentiasa bersemangat untuk menguji dan mencabar diri sendiri. Insya-Allah!

So, untuk pagi ni, tiada nukilan terbaru dapat dimuatkan di sini, cuma sekadar berkongsi kata-kata perangsang yang dipetik daripada buku "Terapi Berfikir Positif" karya Dr. Ibrahim Elfiky, salah seorang penulis buku-buku motivasi yang amat saya minati...Semoga perkongsian ini memberi manfaat untuk kita bersama.

Terima kasih, salam santun seluhur budi teristimewa buat semua pengunjung setia blog nukilankreatifnurza ini. Tanpa anda blog ini tidak akan berseri...hormat selalu...:)

No comments: