ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Tuesday, June 24, 2014

PUISI SPONTAN : TONGKAT PEMANDU ARAH



Tongkat memandu arah
Akan sentiasa berada di sebelah
Walau haluan telah berubah
Itu bukanlah masalah
Untuk ditendang untuk diterjah
Kerana dengannyalah aku mampu bangkit dari rebah
Aku bina kembali semangat agar tidak lemah
Aku kembali bertatih walau amat payah
Aku genggam seberkas keyakinan walau masih lelah
Kerana Pertolongan Allah
Aku masih mampu berdiri gagah
Walau disepak, ditendang dan diterjah hingga terduduk tak diendah
Aku tetap buktikan aku tidak pernah tewas dan kalah
Walau hakikatnya aku suka mengalah dan beralah
Insya-Allah!!
Semoga diri terus cekal dan tabah.

Nukilan Spontan,
-CT Nurza-
24 Jun 2014
2153pm.

*Kredit untuk DJ Amiey Memanglah Amiey Radio ManisFM yang sudi mendeklamasikan nukilan ini dalam segmen terbitannya "Sentap Rasa" pada 24 Jun 2014. Terima kasih sekalung budi atas sokongan dan galakkanmu sahabat...akan sentiasa dihargai dan diingati. 


No comments: