ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Wednesday, December 31, 2014

PUISI BANJIR : PADA HIJRAH TERSELIT HIKMAH


Sehebat dugaan
Hebat lagi hikmah yang diberi
Engkau uji aku sepedih-pedihnya
Kini setelah kuberhijrah lagi
Baru kutahu erti di sebalik keperitan hati
Engkau selamatkan aku dari menempuh banjir besar di sana
Engkau beri aku jalan kehidupan yang lebih indah dan tenang
Kau bukakan aku pintu rezeki
Kau dekatkan aku dengan insan-insan yang lebih mulia hati budinya
Angkara fitnah durjana jiranku yang busuk hati
Menjadi asbab aku beroleh ganjaran dari-Mu

Oh Tuhan!
Besarnya limpah rahmat-Mu
Jika diri sentiasa sabar dan syukur
Menghadapi apa jua mehnah-Mu
Walau hati tiap saat menahan sebak dan air mata

Takziah buat warga Jerantut
Musibah itu kifarah dosa!

سيتي نور زا
30 Disember 2014
08:35mlm.

*Kredit foto : Page Grafik Islamik.

No comments: