ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Monday, May 18, 2015

NOVEL : AWEKKU KEMBAR - SITI ROZILAH


1. Cover Novel : Awekku Kembar.


2. Foto Penulis : Kak Siti Rozilah

TAJUK NOVEL : AWEKKU KEMBAR.
PENULIS : SITI ROZILAH
PENERBIT : BUKU PRIMA
HARGA : RM25.90


Sinopsis: ANNESSA dan Adeela bertuah kerana dilahirkan dari rahim yang sama. Sebagai pasangan kembar seiras, hubungan mereka berdua terlalu akrab bagai tidak dapat dipisahkan lagi. Namun takdir sentiasa muncul untuk menguji. Apabila Adeela tiba-tiba hilang kerana diculik maka bermulalah sebuah pencarian. Hidup Annessa sudah tidak lagi berjumpa tenang. Dia sering diganggu oleh visi dan mimpi yang seolah-olah hadir sebagai petunjuk untuk memberitahu siapakah penculik dan di manakah adiknya disembunyikan. Ketika itulah dia bertemu dengan Tengku Najib. Lalu hati saling terpaut. 
Namun cinta mereka adalah cinta yang dilatari tragedi. Tanpa disedari jejaka itu, Annessa ada agendanya sendiri. Dirinya dipergunakan Annessa dalam usaha untuk menjejaki kembarnya yang hilang.
Firasatnya selama ini benar belaka. Maka terbongkarlah sebuah rahsia. Yang menculik dan memperkosa adik kembarnya tidak lain dan tidak bukan ialah Tengku Amirul, bapa saudara Tengku Najib sendiri. Lantas terkulailah bibit-bibit cinta yang baru hendak berputik. Bagaimanakah akhirnya kisah cinta mereka? Apakah terputus di tengah jalan atau ada bahagia di penghujung cerita?

“Perasanlah Deela ni! Deela tu budak lagi, tau tak? Tak mungkin Tengku Amirul tu angau kat Deela. Hey Deela, kalau dia nak... mana-mana perempuan yang jauh lebih cantik dari Deela pun dia boleh dapatlah. Takkan dia nakkan budak sekolah macam Deela ni!” – Sofea.

“Kita ni sedarah sedaging, Deela. Kau tu adik kembar aku. Takkan aku sanggup guris hati kau. Najib tu orang luar. Dia tak penting dalam hidup aku. Tapi kau... kau penting dalam hidup aku, Deela.” – Annessa.

“Memang betul dulu aku ada ramai perempuan tapi mereka tu semuanya tak penting. Sekadar teman untuk bersuka-ria. Anne lain. Anne amat bermakna pada diriku.” – Tengku Najib.

“Kami pasangan kembar, ma. Tapi kenapa nasib malang ni asyik membelit diri Deela? Kenapa bukan Anne yang ditimpa malang? Kenapa ma, kenapa?” – Adeela.

“Najib ni degillah! Ke... Najib keluar dengan budak tu lagi? Kan mama dah kata, mama tak suka Najib keluar dengan dia, Najib tak faham ke?” – Tengku Sarah.

“Kau cakaplah apapun, duhai gadis. Tapi setelah aku tahu yang kau adalah Annessa, entah mengapa hatiku bagaikan ditarik-tarik untuk mengenali kau dengan lebih rapat lagi.” – Tengku Reza.

*Note : Kepada yang ingin mendapatkan Novel ini, sila berhubung dengan penulisnya menerusi wassap : 011-23567613.


No comments: