ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Sunday, August 7, 2016

HADIAH SASTERA PERDANA MALAYSIA 2015/2016


Assalamualaikum dan selamat pagi semua...


Selamat berhari minggu dan selamat beristirahat. Semoga hari ini memberi seribu kedamaian buat semua pengunjung laman blog NKN.

Mohon maaf, lantaran kebelakangan ini begitu sibuk dengan pelbagai urusan duniawi, namun tidak pula sampai melupakan tanggungjawab dan hal-hal ukhrawi juga. Walau apa pun diharapkan semoga setiap apa yang kita lakukan sentiasa mendapat reda dan restu dari Ilahi. Insya-Allah! amin...

Memandangkan sudah lama tidak menjengah ke sini dan ada sedikit perkongsian untuk dimaklumkan, jadi pagi ini dengan sukacitanya saya ingin kongsikan berita menarik ini kepada  semua pencinta sastera tanahair.

Ayuh! kepada sesiapa sahaja yang mempunyai buku sendiri atau sekadar antologi bersama seperti saya, jangan lupa dapatkan borang penyertaan dari DBP dan sertailah HSPM ini mengikut kategori dan kelayakan masing-masing... hehehe... bagi saya, untuk sekadar mencuba, saya hanya layak menyertai kategori karya eceran untuk antologi puisi dan cerpen sahaja. Namun, untuk cerpen... saya terpaksalah menunggu buku terbaharu saya diterbitkan dahulu. Kini semuanya dalam proses penerbitan. Insya-Allah!

Tidak salah kita mencuba. Sesekali masuk gelanggang dan bersaing secara sihat apa salahnya. Menang atau tidak itu bukan soal utama yang menjadi halangan. Sertai sahaja untuk memeriahkan penyertaan dan soal rezeki terpulanglah kepada siapa yang Allah pilih kelak kerana DIA adalah juri segala juri yang menentukan. Rilaks brader rilaks! bak kata sebuah lagu tu...

Maka, kepada rakan-rakan yang ingin turut serta mencuba, jangan segan-segan, jangan malu-malu ya. Silakan... kerana ruang dan peluang sedang dibukakan kepada semua. Tuah ayam nampak di kaki, Tuah kita tak siapa tahu... tak gituuuu????

Jadi, selamat mencuba kepada semua!

No comments: