ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Monday, December 26, 2016

CATATAN 4 (HARI KEEMPAT) : PULARA PANGKOR 2016




11 Disember 2016 (Hari Keempat) : Hari terakhir kami di Pangkor. Kurang lebih jam 08.00 pagi, aku dan Kak Z telah bersiap-siap untuk berangkat pulang. Kami keluar dari hotel hampir jam 09.00 pagi dan menyewa sebuah teksi untuk menuju ke Coral Bay Resort bagi acara santai baca puisi sebelum pulang. Kami sampai ke perkarangan Coral Bay kurang lebih jam 10.00 pagi.

Malangnya, tanpa sempat turun dari teksi, kami melihat para peserta sudah berkemas-kemas untuk berangkat pulang menuju ke Jeti Pangkor dengan teksi-teksi yang telah disewa. Aku dan Kak Z tanpa membuang masa terus menukar keputusan untuk terus ke Jeti dan bersarapan di sana. Kami membayar RM10 seorang untuk sewa teksi pergi ke Jeti Pangkor.

Sampai di Jeti, aku dan Kak Z memohon jasa baik Petugas di sana untuk melihat dan menjaga beg pakaian kami berdua yang ditinggalkan sebentar kerana ingin bersarapan. Alhamdulillah! petugas di situ sudi membantu. Aku dan Kak Z bergegas mencari kedai makan di sekitar Jeti itu. Sebelum itu, kami sempat membeli serba sedikit buah tangan untuk dibawa pulang. Ikan bilis bermata biru yang popular di sana, tidak dilepaskan peluang untuk membelinya.

Hampir jam 12.00 tengah hari, kami mula bergerak menaiki feri untuk ke Jeti Lumut. Alhamdulillah! perjalanan kami berdua pergi dan balik telah dipermudahkan oleh-Nya, walaupun cuaca agak kurang memuaskan. Syukur pada Allah! dengan rezeki kesihatan dan kewangan yang tidak terganggu, akhirnya aku dan Kak Z telah dipertemukan buat pertama kalinya di Pulau yang cukup unik menerusi sebuah program yang begitu besar dan berprestij. Walaupun kami berdua cuma orang kecil, namun kami berdua tetap dipertemukan orang besar yang baik-baik dan hebat sudi menyapa kami. Mereka langsung tidak sombong dan ego seperti sesetengahnya yang terlalu perasan hebat. Masya-Allah!

Dan... sebagai tanda persahabatan yang tulus, aku dihadiahkan oleh Kak Z sepasu kektus yang dibuatnya sendiri dengan begitu kreatif. Terima kasih sekalung budi untuk hadiah yang sangat bererti kumaknai. Kektus persahabatan kami akan kujaga sebaiknya agar tidak rosak. Kepada rakan-rakan yang sentiasa bersamaku di sana, kalian tetap dalam doaku. Semoga akan ada pertemuan untuk kita bersama lagi di lain kesempatan dan acara. Insya-Allah!

Salam puisi salam harmoni. Ceria selalu. Salam  maghrib...

-CT Nurza
26 Disember 2016
19:11pm.

No comments: