ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Saturday, December 3, 2016

PULARA, PANGKOR ANTARABANGSA KE #7 (2016)


Assalamualaikum dan Selamat Petang...

Salam bahagia salam sejahtera. Selamat berhujung minggu. Pejam celik pejam celik, sekejap sahaja masa berlalu. Esok, saya dah kena pergi beli barang keperluan serba sedikit nampaknya untuk persediaan ke PULARA, Pangkor. Al-maklumlah, ada beberapa majlis rasmi yang memerlukan peserta berpakaian penuh sopan kerana event ini akan dirasmikan oleh Menteri Besar Perak, manakala majlis penutupannya akan dihadiri oleh Sultan Perak. 


Begitulah perkhabaran yang saya dengar. Alhamdulillah! dalam debar dan gementar untuk bertemu insan-insan yang terlalu hebat ini, semangat nak ke sana tiba-tiba berkobar semula walaupun beribu kesukaran yang datang. Insya-Allah! pengorbanan demi ilmu, demi pengalaman dan demi menemui sahabat-sahabat baik yang turut bersama di sana nanti, pasti akan diberkati oleh-Nya menurut nawaitu yang terpasang sebelum pergi.

Sebenarnya, untuk event-event besar sebegini, inilah kali pertama saya terpilih menyertainya. Itu pun kerana tanpa sengaja saya terjebak dengan 15 buah Antologi Sajak Bersama Pekan/Bandar di Perak yang diterbitkan oleh Karyawan PK. Namun begitu, saya cuma menyumbang karya untuk 13 buah antologi sahaja dan syukur, kerana nampaknya tiada karya yang kena tendang selepas penilaian teliti dilakukan. Alhamdulillah! 


Tujuan ke sana pun, adalah untuk mengambil set buku antologi bersama dan jua Kalendar yang memuatkan foto wajah saya sebagai cenderamata dari Karyawan PK kepada kesemua penyumbang-penyumbang karya yang dihargainya. Alhamdulillah! rezeki 2016 dan 2017, dapatlah tengok kalendar termuat foto wajah sendiri bersama sasterawan-sasterawan negara yang diterbitkan. Wahhh! teruja menguja gitu... macam kera dapat bunga je rasanya, hehehe... ini merupakan satu kejutan yang tidak terduga.

Apa pun, bak kata pepatah "Orang berbudi kita berbahasa, Orang memberi kita merasa" maka tiada kata seindah bahasa mampu saya ucapkan kepada Karyawan PK dan Kerajaan Negeri Perak kerana sudi memuatkan karya-karya kecil saya di dalam buku yang cukup istimewa itu. Terima kasih sekalung budi. Jasa dan budi baik Tuan amat saya hargai dan sanjungi. Semoga Karyawan PK terus maju dengan segala usaha yang dilakukan. Aamiin.

Salam santun dan hormat selalu buat pembaca-pembaca setia blog NKN juga. Anda semua amat saya hargai... semoga laman ini memberi manfaat kepada kalian semua. Insya-Allah!

  
-CT Nurza-
Port Klang, Selangor
03 Disember 2016
18:19pm.

No comments: