ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Sunday, February 26, 2017

KEPEDIHAN SEBUAH DUSTA



Aduhai kawan...

kesempitanmu sering kupeduli

tiapkali kau meraih simpati

aku senantiasa membantu

walau terkadang kurasa tertipu

dengan manis janji-janjimu

yang hanya mengambil kesempatan padaku

saat engkau memerlukan ringgit

kala diri terhimpit tersepit.


Kawan...

aku tidak punya wang berpeti-peti

namunku tetap punya hati

demi kawan kuabaikan kepentingan diri

tetapi kau langsung tidak mengerti

setelah permintaanmu kutunai

aku terasing bagaikan gua sepi

tidak pernah kau peduli

apalagi menjaga hati.


Kawan..

saat kau memerlukan wang

akulah sahabat akulah teman

namun dimanakah rakan yang kau sayang

tika kau tertiarap tergelimpang

lantas kau kalut mencari aku

tanpa silu merayu-rayu meminta tolong

kau teramat memerlukan wang 

dan aku menjadi sasaranmu

lantas kulupakan keinginan hati

demi membantu rakan-rakan yang terhimpit

akhirnya aku sendiri yang sakit

apabila kau tanpa silu rakus menggigit.


Kawan...

beginikah balasanmu?

menghargai pengorbanan seorang sahabat

pedihnya kau campakkan musibat

sedang hutangmu kusorok kusembunyi

walau sakit memendam rasa

atas janjimu yang dusta.


Nukilan Spontan,
©CT Nurza
25 Februari 2017
07:31am.

No comments: