ASSALAMUALAIKUM! SELAMAT DATANG KE BLOG NUKILAN KREATIF NURZA. SALAM KUNJUNG ZIARAH!

Rakan-Rakan & Followers Yang Dihargai, Terima Kasih Sekalung Budi! Tulus Dari Hati...:)

Monday, May 15, 2017

PUISI HARI GURU 2017 (SONETA) : GURU PERKASA



Alhamdulillah! Mei yang manis... sekali lagi karya kecil saya berjaya diterbitkan di akhbar arus perdana untuk tahun 2017 ini. Doa dan usaha yang baik hasilnya jarang sekali mengecewakan hati. Pokok pangkalnya nawaitu kita yang akan menentukan.

Terima kasih kepada sahabat-sahabat setia, suami, keluarga dan kesemua insan-insan yang tulus mendoakan kejayaan saya setiap masa. Walaupun hanya kejayaan kecil secara peribadi apabila karya-karya yang dihantar berjaya diterbitkan, setidaknya ia merupakan pemangkin semangat untuk saya terus berkarya. Maju mengorak langkah jauh ke hadapan bersama impian untuk menghasilkan karya-karya bermutu. Insya-Allah!

Saya dedikasi puisi soneta ini istimewa buat semua guru-guru tak kira di mana sahaja berada terutama guru-guru yang pernah mengajar saya. Kalian semua dalam ingatan. Semoga Allah SWT memberikan ganjaran yang sebaiknya di akhirat nanti. Amin.

Terima kasih sekalung budi

-©CT Nurza
15 Mei 2017

No comments: